【プロとは「塩梅」である】
毎日、いろんな方とお仕事をさせていただくのですが、「この人、プロだなぁ」と思う瞬間がいくつかありまして…そのうちの一つに「自分の能力と役割を見極めている」があります。
チームプレーになった場合!プロは出るべきポイントで出て、控えるべきポイントで控える。
とりわけ、「今回は、取り扱う素材に対して、自分の能力をどこまで出せばいいか?」という答えを探るのが本当に上手で……たとえばダウンタウンの浜田さんなんて、ご自身でガーッと前に出ていかれる時もあれば、場合によっては手を叩いて笑っているだけの時もある。
後者の場合は、だいたいゲストがゾーンに入った瞬間で、こうなると、番組全体の面白さを見たときに、脂が乗っているゲストにシュートを打たせた方がよくて、手を叩いて笑っているだけの方が絶対に良い。
「仕事をする」とは、そういうことだと思います。
決して「いついかなる時も自我を出す」ということではない。
出る時は出て、引くときは引く。
この「塩梅」ですね。
そして、「引く」ということは、このターンではシュートは打てないわけですから、「今回はどうぞ」と譲れるだけの余裕を持っておかなくちゃいけない。
つまり、他で圧倒的な結果を出しておかなくちゃいけない。
他で結果を出せるから、引くべきポイントで引ける。
これ、普段から結果を出していない人だと、「ここで爪痕を残さねば!」というモードに入っちゃって、せっかくゴール前の良い場所に仲間がポジションを取れているのに、パスを出さずに、一人でボールを持ち込んでしまうので、アマチュアは、ここが厄介です。
今朝、映画『えんとつ町のプペル』の主題歌のダンスバージョンのMVがYouTubeで公開されました。
制作に至るまでの経緯を簡単にお話ししますと……映画というのは、いろんな会社がお金を出し合って作っていて、その中には「宣伝費」というものが確保されているんですね。
ただ、その「宣伝費」だって、皆から集めた限られたお金なわけで、もちろん乱暴な使い方はできない。
なので「あれに使おう」「これに使おう」と皆と話し合って、宣伝費の使い道を探っていくのですが、一方で、結果がどっちに転ぼうが、つまり宣伝効果がゼロであろうが、どうしてもやりたい表現が僕にはあります。
それって、自分のお金で勝手にやる分にはどこからも誰からも文句が出ないじゃないですか?
というわけで、オンラインサロンの売り上げをブチ込んで、映画『えんとつ町のプペル』のエンディング主題歌のダンスバージョンのレコーディングをして、そのミュージックビデオを超個人的に作ってみました。
「個人的に」といっても、たとえば今回は「ロザリーナ」というアーティストに歌ってもらっているので、キチンと事務所さんとの契約もして、大人の手続きは済ませています。「ただ、制作費は全額ボクが出します」と(笑)
そうすれば、どこにもお伺いを立てることなく、フルスイングできるので。
で、今回のダンスの振り付けをお願いしたのは「バブリーダンス」でお馴染みの登美丘高校のakaneさんです。
かなり早い段階でakaneさんにお伝えしたのは、テレビの歌番組に見られるカメラワークに対する違和感についてです。
ダンスって、基本は正面(客席)から見られることを想定して作られてるじゃないですか?
なので、やっぱり個人的には正面から見たいんですね。
ところが歌番組だと、「今、正面から見たいのに!」という時でも、クレーンカメラとか使って、ナナメ上から撮ったりするじゃないですか?
勿論、それが効果的な時もあります。
ただ、その一方で演出のエゴでしかない場合も確実にある。
僕は、その仕事を「プロ」とは呼びません。
本音を言うと、三浦大知さんのダンスとか、なんなら、正面の固定カメラで見たいです(笑)
振付師の方は、「このシーンのダンスは、この角度から見たら一番綺麗」という答えをお持ちだと思って、akaneさんと呑みに行った時に、「ぶっちゃけ、どうなんですか?」と聴いたら、「正直、『ああ、そこから撮っちゃうか〜(涙)』という時があります」とおっしゃっていたので、「それならば、今回はakaneさんが映像監督をしてください」とお願いしました。
んでもって、ダンスというのは「正面から見られること」を想定されて作られているので、撮影する場所も、「正面から見られることを想定して作られた空間にした方がいいだろう」という判断で、劇場の、さらにはステージ上で撮影することになりました。
そのあたりからかな。
今回のダンスMVのテーマが「お遊戯会」になってですね、そのテーマに合わせて、一線でバッチバチにやっているクリエイター達が、空間と映像を仕上げていくのですが……冒頭申し上げました通り、そこに集まったのは正真正銘プロなので、全員、その塩梅が絶妙なんです。
いつもは、「お前、ちょっと前に出過ぎ」とか「ここは、ゴリっと行け」とか言ったりするんですけど、今回に関しては本当に何も言ってなくて、「やっぱプロだなぁ」と思いました。
たとえば、完璧に踊りきってくれる子をキャスティングしようと思ったらできたんですが、
今回に関しては「寸分の狂いもない踊り」よりも「子供が頑張って練習して覚えた踊り」が前に出た方がいいので、その感じが出せる子に声をかけたり、
舞台美術にしても、いわゆる「かきわり」なのですが、まさか手を抜いているわけではなくて、プロが本気で手作り感を残した「かきわり」を作っているんですね。
あそこで、ゴリゴリの美術を建ててしまうと、目がそっちにいっちゃって、子供のダンスに光が当たらなくなる。
照明も衣装も演出もカメラワークも全て、塩梅がとれていて、見ていただくと分かると思うのですが、すっごい心地良いんです。
あと、ひたすら楽しいことをやっているハズなのに、なんか泣けてきちゃう。
もしかしたら、どこかで「2020年」の状況を重ねちゃって見ているのかもしれませんが。
今回は、「プロが本気でお遊戯会を作ったら、こうなる」という一つの正解です。
「この現場では何を見せるべきか?」、もっと言うと、「チームとして、自分がどれだけ前に出て、自分がどれだけ後ろに引けば、人の胸をうつことができるのか?」ということを表しているこの映像作品から学ぶことってメチャメチャ多いと思います。
是非、ご覧ください。
(※こちら→https://youtu.be/Rihe2JOyLQA)
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
[Professional is ′′ Seasoning ′′
Every day, I'm going to work with all kinds of people, but there are a few moments that I think ′′ this person is a professional... one of them ′′ I'm seeing my ability and role ′′ There is.
If you become a team play! Pros go out at the point to get out and refrain from the point to refrain.
Especially," this time, I'm really good at exploring the answer that I can get my ability to the material I handle?" for example, Hamada-San in downtown is going to be in front of myself. Sometimes it's time to go, sometimes it's just a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a
In the latter case, it's almost the moment when the guest enters the zone, and this is how it's better to shoot a greasy guest when you see the funny of the whole program, and it's better to clap your hands. It's absolutely better to just laugh.
I think that's what it's like to ′′ work ′′
It never means ′′ always put out your ego
Get out when you get out, pull when you pull.
This ′′ Seasoning ′′ isn't it?
And," pulling ′′ can't hit the shoot in this turn, so you have to be able to afford a negotiable one.
In other words, you have to make other overwhelming results.
I can make other results, so I can draw it with a point to pull.
This is a person who doesn't usually make results," I have to leave a claw here!" I'm in the mode, and I'm going to have a good time with my friends in a good place before the goal, but I'm going to pass it out I'm going to bring the ball alone, so amateurs are messy here.
This morning, the music video for the dance version of the main theme song for the movie ′′ a no-Cho ′′ has been released on Youtube.
It's easy to talk about how to make it to the production...... the movie is that all kinds of companies are making money, and some of them are secured by ′′ publicity expenses ′′
It's just that ′′ publicity expenses ′′ is a limited money collected from everyone, and of course it can't be used rowdy.
So, ′′ Let's use it for that "" let's use it for this "" I'm going to talk to everyone, and I'm going to search for the use of the promotion expenses, but on the other hand, the result is which one is the one who is the one who is the one who But I have an expression that I really want to do.
Doesn't it complain about anyone from anywhere when you do it with your own money?
So, I tried to make the music video super personal with the recording of the dance version of the ending theme song of the movie ′′ a in town ′′ with the sales of the online salon.
′′ personally." for example, this time, I'm singing by an artist called ′′ b." so I'm going to have a contract with the office, and I'm going to have a good time with the adult procedure." just production The cost is full I will put it out lol
If so, you can do it without being able to visit anywhere.
So, this is Mr. Akane from tomigaoka high school, who is familiar with the ′′ ba dance ′′ that I asked for the choreography of this dance.
I told akane at a pretty early stage about the discomfort of the camera work that can be seen on the tv song program.
Dance is made to assume that the basics are seen from the front (audience)?
So, personally, I want to see it from the front.
But when it's a song program," I want to see it from the front now!" but I'm going to use a crane camera and take it from Nana Shark?
Of course, sometimes it's effective.
It's just that it's only the ego of the staging on the other hand.
I don't call the job ′′ professional
To say the truth, I want to see daichi miura's dance, or something, with a fixed camera in the front (lol)
The Choreographer is," the dance of this scene is the most beautiful if you see it from this angle," when you go to drink with akane," what do you think? ?" when I listened to it," honestly," oh, I'm going to take it from there ~ (tears)," so," if that's it, Akane will be a video director this time. Please
And the dance is made by assuming ′′ to be seen from the front," so the place to shoot is also," it's better to make it a space made by assuming to be seen from the front. I'm going to take a picture of the theater, and more on the stage.
I wonder if it's from around it.
The theme of the dance mv this time is ′′ Yugi-GI-Kai...... the creators who are doing the batch drumstick on the line are finishing the space and video...... opening As I did, it's a real professional that gathered there, so all of them are exquisite.
I always say, ′′ you're a little bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of a bit of Yes.
For example, I thought I was going to casting a child who is going to dance perfectly.
As for this time, it's better to go out before ′′ the dance that kids practice hard and remember ′′ rather than ′′ a dance without a crazy dance ′′ so I'm going to shout out to a child who can feel it.
Even if it's a stage art, it's the so-called ′′ and ′′ but it's not that I'm out of hand, but I'm making a ′′ and ′′ that the professional is seriously handmade.
When you build a grind art over there, your eyes go there, and the light won't hit the child's dance.
The Lighting, the costumes, the performance, and the camera work are all seasoning, and I think I'll know that I'm going to take a look at it, but it's really comfortable.
I'm going to cry even though I'm doing something fun.
Maybe I'm looking at the situation of ′′ 2020 ′′ somewhere.
This time, it's one correct answer to ′′ if the professional is seriously making a yugi party,"
′′ what should I show in this site?", to say more?" as a team, how much I get out of front and how much I pull behind, I can get a person's chest," I think it's totaled to learn from this video that represents it.
Please take a look.
(* HERE → https://youtu.be/Rihe2JOyLQA)
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishinoTranslated
同時也有14部Youtube影片,追蹤數超過88萬的網紅Fujii Kaze,也在其Youtube影片中提到,Fujii Kaze - "Cause It's Endless" STARRING Fujii Kaze Director : Kento Yamada Director of Photography : Tomoyuki Kawakami 1st AC : Issei Muraoka(N...
「how you like that choreographer」的推薦目錄:
how you like that choreographer 在 Natalia Ng Facebook 八卦
[Part 2/2] I cannot begin to express how much gratitude I have for everyone who left trances of their magic into this EP album, from my sponsors, music producers, music video directors, visual designers, stylists, hair and makeup team, creative assistants and most importantly, my manager and business partner. A million thanks to all of these amazing souls for bringing out the absolutely best in me, but mostly for believing in my potential.
I would also like to thank my amazing family, my awesome friends, my unyielding fans, for the tremendous amount of support I have received throughout the years I spent building my dreams.
There is no doubt in my mind that without all of you, I will not be where I am today, a place that once upon a time I could only dream of.
The only thing I can and will do is to continue to be the person that I am, preserve the wonderful qualities I've come to learn and adopt from all of you and stand for everything good everyone has thought me to be. I will also continue to strive to stay motivated, work passionately, and live life with vigor and optimism in order to influence, support and inspire those around me.
Sincerely,
Natalia
#NataliaIDareYouTo
#NataliaXToush
@toush_pensonic
@pensonicmalaysia
@jn_entertainment
#jnartistes
A-Team behind my performance look:
Wearing @bybriankhoo
Hair @meichoi
Makeup @kevin_lee0927
Special thank you to @babel.dance team and dance choreographer @definitelymayb_ for my fab performance routine!
@ W Hotel Kuala Lumpur
how you like that choreographer 在 Fujii Kaze Youtube 的評價
Fujii Kaze - "Cause It's Endless"
STARRING
Fujii Kaze
Director : Kento Yamada
Director of Photography : Tomoyuki Kawakami
1st AC : Issei Muraoka(NEWTOWN)
Lighting Director : Koushiro Ueno
Light Assistant : Syouhei Nakagawa
Steadicam Operator : Yasutomo "Kevin" Yoshida
Grip:Hiroki Tanaka
Production Design : Chihiro Matsumoto(R.mond)
Stylist : Masataka Hattori
Hair & Make-up : Ryoko Takai
Choreographer / Dancer:HILOMU
Robot Costume : ARMS FORGAIN.LTD
Car : IMPERIAL’corp
Owl Production : SHONAN-ANIMAL
Editor & Title Design : Monaco
Colorlist : Masahiro Ishiyama(DIGITAL GARDEN)
Online Editor : Shunsuke Endo / Yuto Umega / Masahiko Jinmon
Producer : Taro Mikami / Keisuke Homan
Assistant Producer : Gen Ouchi
Production Manager : Takahiro Kawahara / Hitomi Iwanaga
Production Assistant : Rinako Tada
Production : CEKAI / OVERA
☆ 05.20(wed) release 1st ALBUM "HELP EVER HURT NEVER"(CD)
▶️ https://Fujii-Kaze.lnk.to/HEHN
1. Nan-Nan
2. Mo-Eh-Wa
3. YASASHISA
4. Cause It's Endless
5. Flavor Of Sin
6. Cho Si Noccha Te
7. Tokuni Nai
8. I'd Rather Die
9. Hey Mr.Wind
10. SAYONARA Baby
11. Kaerou
【First Edition】 ¥4,000(+tax) UMCK-7064/5
<Bonus>
・Special booklet
・HELP EVER HURT COVER <11 songs>
1. Close To You
2. Shape Of You
3. Back Stabbers
4. Alfie
5. Be Alright
6. Beat It
7. Don't Let Me Be Misunderstood
8. My Eyes Adored You
9. Shake It Off
10. Stronger Than Me
11. Time After Time
【Normal Edition】 ¥3,000(+tax) UMCK-1659
【Digital】 ¥2,100(+tax)
iTunes Store: https://itunes.apple.com/jp/artist/%E8%97%A4%E4%BA%95-%E9%A2%A8/1486113150?app=itunes&at=10I3LI&ls=1
Spotify: https://open.spotify.com/artist/6bDWAcdtVR3WHz2xtiIPUi
YouTube Music: https://music.youtube.com/channel/UCxjfYUXFwmjUCGHMeBri5_w
Amazon Music: https://music.amazon.co.jp/artists/B0819FY3KC?ref=dm_sh_e043-549a-9e40-b221-a1efe
LINE MUSIC: https://music.line.me/artist/mi0000000011ec3db5
Official APP: http://c-rayon.com/fujiikaze/
Official site: http://fujiikaze.com/
Instagram: http://Instagram.com/fujiikaze
twitter: https://twitter.com/FujiiKaze
Cause It's Endless
Written by Fujii Kaze
Prod by Yaffle
Mixing Engineer Masahito Komori
Recording Engineer Yoshimasa Wakui
Recorded at AOBADAI STUDIO
Mixed at ABS RECORDING STUDIO
Mastering Engineer Tsubasa Yamazaki
Mastered at EELOW
Cause it's endless
I'll just end it here
Or I'll just end up strayin' around endlessly
Cause there's no way out
I'll just put up a fight here
This journey of life ain't that easy
All the pretty little stray sheep
Time goes by while y'all strayin'
It feels like long time ago when we're 20
Wait, was it just a dream? Illusion!
I didn't know nothin when I was 14, autumn
How can't I get over my age of 8th grade
It's time to change the direction of life
Let's go now and blaze a trail!
how you like that choreographer 在 TACHAYA Youtube 的評價
Forwork(ติดต่องาน) : K.เฮง 081-629-1564, K.แป๋ม 081-495-6426
✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️
?เลดี้สีดา?
ยักษ์คู่ผู้เกิดมาจากเถ้าธุลีในขณะที่นางสีดาลุยไฟเพื่อแสดงความซื่อสัตย์
โดยมีเศษธุลีจากสองเท้านางสีดาลอยกระเด็นกลายเป็นยักษ์คู่นาม "เลดี้สีดา"
เลดี้สีดาจึงเป็นยักษ์ ที่เป็นสัญลักษณ์ของความจงรักภักดี และความซื่อสัตย์
ก่อกำเนิดจากสองเท้าคือความติดดิน และเปลวไฟแห่งความร้อนแรงที่เต็มไปด้วยความหวัง
สีประจำวง : ??
โลกที่ไม่มีฉัน ( R.I.P. World )
ศิลปิน : เลดี้สีดา (LADY SITA)
*English subtitles are now available.
(Please click on 'CC' button or activate 'Interactive Transcript' function)
ฉันก็มีหัวใจ เหมือนๆกับคนทั่วไป
ผิดหวังก็ร้องไห้ ดีใจก็ยิ้มไม่ต่างกัน
รู้อยู่เต็มหัวใจ
เธอรำคาญและไม่อยากเห็นหน้าคนอย่างฉัน
แค่หายใจยังผิดเลย
รักเธอ อยู่เหมือนกัน แต่ว่าฉันก็มีศักดิ์ศรี
ไม่ยอมให้เธอย่ำยีเหยียบดวงใจที่มี
จากนี้จะไปให้ไกล
โลกของเธอที่ไม่มีฉันวันนี้มันคงจะมี
แต่ความสดใสและสวยงาม
จะสิ่งไหนไม่ว่าอะไรยังไงก็ตาม
คงมีแค่ความสุขสมภิรมย์ดวงใจ
คนคนนี้ คนคนนี้ มันน่ารำคาญใช่ไหม
ฉันจะไป ฉันจะไป
เธอก็คงโล่งใจ ที่ไม่มีคนคนนี้ใกล้
จากนี้และเรื่อยไป เธอคงสุขใจมากกว่านี้
รักเธอ อยู่เหมือนกัน แต่ว่าฉันก็มีศักดิ์ศรี
ไม่ยอมให้เธอย่ำยีเหยียบดวงใจที่มี
จากนี้จะไปให้ไกล
โลกของเธอที่ไม่มีฉันวันนี้มันคงจะมี
แต่ความสดใสและสวยงาม
จะสิ่งไหนไม่ว่าอะไรยังไงก็ตาม
คงมีแค่ความสุขสมภิรมย์ดวงใจ
คนคนนี้ คนคนนี้ มันน่ารำคาญใช่ไหม
ฉันจะไป ฉันจะไป ไม่ขวางสายตาเธอ
โลกของเธอที่ไม่มีฉันวันนี้มันคงจะมี
แต่ความสดใสและสวยงาม
จะสิ่งไหนไม่ว่าอะไรยังไงก็ตาม
คงมีแค่ความรื่นรมย์สมดังตั้งใจ
คนคนนี้ คนคนนี้ มันน่ารำคาญใช่ไหม
ฉันจะไป ฉันจะไป ไม่ขวางสายตาเธอ
ฉันจะไป ไม่ขวางสายตาเธอ
R.I.P. World
I have my heart just like others,
So, I keep weeping when being sad, and smiling when being glad.
From the bottom of my heart, I'm fully aware that,
You feel annoyed with me and don't want to see me.
Even my breaths make you irritated.
Even though I love you, I have my dignity,
And I won't let you destroy it.
Now, I'll go far away from you.
My absence from your life today,
Would make your world brighter and more beautiful.
No matter what or how you do,
Your heart will be more contented and blissful.
Am I...? Am I...? Am I so annoying?
If so, I'll go away.
You'd be relieved if I decide to leave.
As time goes by, you'd be more satisfied.
Even though I love you, I have my dignity,
And I won't let you destroy it.
Now, I'll go far away from you.
My absence from your life today,
Would make your world brighter and more beautiful.
No matter what or how you do,
Your heart will be more contented and blissful.
Am I...? Am I...? Am I so annoying?
If so, I'll go away from your life, and will never be on your sight.
My absence from your life today,
Would make your world brighter and more beautiful.
No matter what or how you do,
Your heart will be more contented and blissful.
Am I...? Am I...? Am I so annoying?
If so, I'll go away from your life, and will never be on your sight.
I'll go away from your life, and will never be on your sight.
Special Thanks
Lyrics : Sakrawi Imchum
Music : Sakrawi lmchum
Arranger : Sakrawi Imchum
Vocals Recording : Grand Studio
Featured Engineer : Pattkrit Chokpattanareungkrit
Music Recording : Gratefulmusicsound
Mixing : Gratefulmusicsound
Mastering : Gratefulmusicsound
Lyrics Conceptual : Keng Tachaya
Thai Treble Fiddle : Watcharaporn Mungpa
Hair Stylist : Senpom Hair Salon
Costume : Star in Side
Makeup & Hair Stylist : Sorapoom Srinuam
Choreographer : B House Studio
Wishakorn Tapaneeyakorn
Chindanai Bhuwakul
MV Production : Tamone production team
Director : Atiwat pongcumpun
Asst.director : Pienz
Producer : Piyapong saebui
DOP : Namphu junudom
Editor : Biew
Colourlist : M Teawon
After effect : Shinee man
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ติดตาม เลดี้สีดา (Lady Sita) ได้ที่
Facebook : https://www.facebook.com/ladysitaofficial
Instagram : ladysita_official , plengploy_ladysita , nissneung_ladysita
TikTok : plengploy_ladysita , nissneung_ladysita
#เลดี้สีดา #LadySita #โลกที่ไม่มีฉัน ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
? รับฟังได้แล้วทาง Music Streaming
Apple Music ► https://music.apple.com/th/album/1507312418
Spotify ► http://open.spotify.com/album/5LIKoCCqcCU1bRzh67vwhY
JOOX ► https://www.joox.com/th/album/untDD4PCxj5+eb8EaQcHTA==
Tidal ► https://tidal.com/browse/track/137072634
TrueID Music ► https://www.truemusic.com/mcservice/sharelink/index.jsp?ContentType=5&ContentID=6010511000847154&K=nologin
✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️
ขอสนับสนุนให้ทุกคนมีตัวตนอยู่บนโลกนี้อย่างเสรีภาพ ตราบที่ไม่เดือดร้อนใคร
แด่ทุกสิ่งมีชีวิต ที่มีความหวัง และรักในตัวเอง
Instagram : kengtachaya
youtube : TACHAYA
Forwork(ติดต่องาน) : คุณเฮง 081-6291564
Facebook: https://www.facebook.com/tachaya.keng
how you like that choreographer 在 TACHAYA Youtube 的評價
Forwork(ติดต่องาน) : K.เฮง 081-629-1564, K.แป๋ม 081-495-6426
✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️
Executive Producer : Tachaya Pratumwan
Producer : Ittiporn Supreechakorn
Music : Ittiporn Supreechakorn
Arranger : Ittiporn Supreechakorn, markmywords.
Lyrics : แปลงซะเสีย
Guitar : markmywords.
Bass : Athitat Sornpaisarn
Drums : Ittiporn Supreechakorn
Phin : Tontrakul Kaewyong
Vocal Director : Kanokkan Glomchum
Recorded at Grand's Studio
Digital Editing : Voravat Vivatvanich
Mixed & Mastering : Monthon Dilokchavanis
Special Thanks
- Tanaphon Chansorn
B HOUSE STUDIO
Choreographer
Chindanai Bhuwakul (Bank)
Suppawit Panprasert (Plai)
Assistance
Napasorn Ponthao (Jajar)
Sasikarn Soisuke (Finny)
Putthida Watchiranawin (Santa)
Costume
STAR IN SIDE
NONNAWAT ATNONPLUEAT
BHORNRAPAT SUKNUNTHAPORN
U-KRIT BOONSIT
A1 ชอบแกล้งมาพูดว่าฉันนั้นไม่มีดี
ชอบแกล้งย่ำยีจิตใจทุกวี่ทุกวัน
บางทีมันก็เกินไป บางครั้งเกือบทนไม่ไหว
รุนแรงกับใจมากไป รู้ไหมว่ามันน่าเบื่อ
A2 ไม่ชอบอยู่แล้วเป็นใครก็ต้องมีเคือง
ฉันแค่อยากเตือนให้เธอได้คิดไตร่ตรอง
มาลองถูกกระทำดู สักครั้งเธอคงจะรู้
รู้ไว้ว่ามันไม่คูลไม่สวยไม่งามเท่าไหร่
Pre1 “Pulling someone down ,will never help you reach the top”
Chors ฉันขอแค่นี้ อย่าเกลียดกันเลยได้ไหม
ถ้าแค่ไม่ชอบก็ไม่ต้องยุ่งก็ได้
ถ้าคิดได้แล้วอย่าทำมันอีกได้ไหม
ก้มลงกราบขอบ(พระ)คุณงามงาม -/\-
A3 ด้วยความเคารพวอนเธออย่าเกลียดกันเลย
ฉันไม่อยากรบ อย่าทำร้ายกันอีกเลย
ถ้าเราได้เข้าใจกัน เธอลองเปิดใจสักครั้ง
ให้เราได้เป็นเพื่อนกัน ฉันว่ายังดีเสียกว่า
Pre2 “I’m in the charge of how i feel and today I’m choosing happiness”
Chors ฉันขอแค่นี้ อย่าเกลียดกันเลยได้ไหม
ถ้าแค่ไม่ชอบก็ไม่ต้องยุ่งก็ได้
ถ้าคิดได้แล้วอย่าทำมันอีกได้ไหม
ก้มลงกราบขอบคุณงามๆ
ไม่มีใครชอบให้ถูกรังเเกรู้ไหม ทำร้ายจิตใจคนอื่นไปเพื่ออะไร
ต้องการเเค่นี้เเค่เอาสะใจใช่ไหม ขอได้โปรดเถอะพอได้เเล้ว
*English subtitles are now available.
(Please click on 'CC' button or activate 'Interactive Transcript' function)
A1
You love saying I am no good.
You love crushing my soul daily.
Sometimes it's too much. Sometimes I almost couldn't stand it.
Being too harsh on me, you know that's boring?
A2
Of course, I don't like it. No one does.
Here is a piece of advice to help you think about it,
try being a victim for once, so you would learn that it's not cool and not pleasant at all.
Pre1
Pulling someone down will never help you reach the top.
Chorus
Please don't hate me, that's all I ask.
If you don't like me then just keep your distance.
Please think it through and never do it again.
Thank you for your cooperation.
A3
With respect, please just don't hate me.
I never want a war, please don't start it.
I'd like us to understand each other, just open up your heart.
Wouldn't it be better if we could be friends?
Pre2
I'm in charge of how I feel. And today I choose happiness.
Chorus2
Please don't hate me, that's all I ask.
If you don't like me then just keep your distance.
Please think it through and never do it again.
Thank you for your cooperation.
No one likes being bullied. What do you gain from hurting other people?
Or this is just your kind of satisfaction?
Please, I beg you, stop.
Bridge
You say I'm weird just because I'm not like you.
(Hurt me with words)
Just stay invisible, or fight to move on.
#Tossgirls #ทศเกิร์ล #กราบงามๆ #TraumaticSoul #WhiteLineMusic
✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️✖️
ขอสนับสนุนให้ทุกคนมีตัวตนอยู่บนโลกนี้อย่างเสรีภาพ ตราบที่ไม่เดือดร้อนใคร
แด่ทุกสิ่งมีชีวิต ที่มีความหวัง และรักในตัวเอง
Instagram : kengtachaya
youtube : TACHAYA
Forwork(ติดต่องาน) : คุณเฮง 081-6291564
Facebook: https://www.facebook.com/tachaya.keng